Få sikker IT drift i usikre tider

Kjære IBM Power i kunde, 

Norske myndigheter iverksatte strenge tiltak og restriksjoner for å begrense spredning av Covid-19 viruset. Nedstengningen av samfunnet skapte akutte problemer for bedrifter og ansatte både i offentlig og privat virksomhet.

Antall personer uten arbeid eller på offentlige tiltak er økt dramatisk. Virksomheter, ansatte og arbeidssøkende har måtte tenke nytt og annerledes for å møte fremtidige utfordringer.  

I disse usikre tider er viktig at bedriftenes virksomhetskritiske IT løsninger har sikker og stabil drift.  Caral Data har kompetanse og løsninger som avlaster og sikre bedriftenes IT-drift i det daglige og ved kritiske hendelser innenfor områdene;

Driftstjenester; 
- Døgnkontinuerlig overvåking av din IT-drift og infrastruktur
- Sikre kontinuitet og problemfri drift
- Rask respons ved uplanlagte hendelser
- Sikring av data til backup-formål

Housing/hosting;
- Ønsker dere å eie og plassere dataressursene i eget hus?
- eller eie og plassere ressursene i sikre datarom utenfor egne lokaler?
- eller rett og slett leie datakapasitet utenfra?


Backup- og katastrofe-løsninger
Hva din bedrift tåler av «nedetid» er avgjørende for hvilke sikringsløsninger dere bør velge.
- Kanskje holder det med en «backup-ut-av-huset»-løsning?
- eller må det til en «2-sites»-løsning som kan overta med minimal «nedetid»?
- eller kanskje noe midt imellom?


Sammen kan vi skissere en løsning som passer for din bedrift, kanskje er det god økonomi i det også?   Kontakt Thor Brentebråten,  Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller mobil 982 04 890 hvis du ønsker mer informasjon. 

Corona virus - viktig informasjon

 

Til våre kunder.

Situasjonen rundt Corona-viruset og konsekvensene av dette, utvikler seg raskt og negativt for næringsliv og ansatte.

CaralData AS støtter myndighetenes råd og tiltak for å forebygge og forhindre spredning av Corona-viruset.  Tiltak er iverksatt, både ovenfor kunder, samarbeidspartnere og internt.  

CaralData’s ansatte vil nå i størst mulig grad jobbe fra hjemmekontor.  Våre drifts- og overvåkings-tjenester kan gjennomføres som normalt utenfor selskapets lokaler.  CaralData har egne systemer og verktøy for å kunne gjennomføre disse på en sikkerhetsmessig forsvarlig måte.

Ressurser som vanligvis sitter ute hos våre kunder er i tillegg pålagt å følge kundenes egne retningslinjer.

CaralData’s lokaler i Ryensvingen 15 vil holde åpent som normalt, men med redusert bemanning.  Vi vil be om at besøk avtales på forhånd inntil videre.

Vi håper med dette at vi sikrer våre kunder tilgjengelighet til vår kompetanse og våre tjenester som tidligere; også i denne vanskelige perioden for oss alle

 

 

Flere artikler …